واکنش ها به کشته شدن دو خبرنگار غربی در سوریه
نوشته شده توسط : swot

کشته شدن دو خبرنگار غربی در شهر حمص با واکنش های زیادی در جهان رو برو شده است .

ماری کالوین خبرنگار آمریکایی که برای هفته نامه بریتانیایی ساندی تایمز کار می کرد و رمی اوشلیک گزارشگر و عکاس فرانسوی که بیست و هشت سال داشت، در حمله به دفتری که از سوی فعالان مخالف دولت برای تهیه خبر در محله باب عمرو در شهر حمص دایر شده بود، کشته شدند.

آمریکا کشته شدن این دو خبرنگار را "نمونه شرم آور دیگری از بیرحمی رژیم سوریه" خواند.

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که کشته شدن این دو خبرنگار نشان می دهد که "دیگر بس است" و حکومت بشار اسد باید برود .

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا هم در پارلمان کشورش گفت: "این واقعه اندوهبار یاد آور خطراتی است که خبرنگاران آن را به جان می خرند تا جهان را از وقایع هولناک سوریه آگاه کنند."

جان ویترو سردبیر هفته نامه ساندی تایمز در خصوص خانم کالوین گفت: "ماری یکی از شخصیت های فوق العاده در طول حیات ساندی تایمز به شمار می رفت. او با شوق زیادی خبرهای مناطق جنگ زده را پی گیری می کرد زیرا معتقد بود که گزارش از جنگ می تواند جلوی اعمال رژیم های بیرحم را بگیرد و جهانیان را متوجه آن سازد."

ماری کالوین هنگام تهیه خبر از جنگ در سری‌‌لانکا بشدت زخمی شد و یک چشم خود را ازدست داد به همین دلیل همواره یک نوار سیاه برچشم از دست داده اش می بست.

او در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین روزنامه نگار سال بریتانیا را به خود اختصاص داد.

رمی اوشلیک گزارشگر عکاس فرانسوی که برای خبرگزاری آی پی سه پرس کار می کرد از بهار عرب در بسیاری کشورها و هائیتی گزارش های زیادی تهیه کرده بود .

امروز (چهارشنبه) سایت اینترنتی ساندی تایمز آخرین گزارش ماری کالوین را تحت عنوان "ما در وحشت کشتار جمعی بسر می بریم" منتشر کرد.

او یک روز قبل از کشته شدنش در مصاحبه با بی بی سی از بمباران بی وقفه باب عمرو گزارش داده و گفته بود: "من امروز شاهد مرگ فجیع یک کودک دوساله بودم. ترکش خمپاره به قسمت چپ سینه او فرورفته بود و پزشک گفت که هیچ کاری برای نجات این کودک از دستش ساخته نیست. این وقایع بار ها و بارها هم چنان تکرار می شود."





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: